Tibia ... my life
Użytkownik
Spis treści:
1. Sorcerer czyli co w nim takiego jest.
2. Podstawowe wiadomosci o czarodzieju czyli to musisz wiedziec.
3. Gdzie mam grac czyli jaki serwer jest najlepszy dla Sorcerer'a.
4. Tu zaczynam czyli przechodzenie Rooka.
5. Byc obywatelem czyli gdzie mam mieszkac.
6. Magic level czylo to co u Sorcerer'a najwazniejsze.
7. Magiczna kostka czyli jak sie robi runy.
8. Abrakadabra czyli jakie czary kupic najpierw.
9. Summony czyli pomocniku powstan.
10. Expienie czyli level sam nie urosnie.
11. Wyposazenie czyli w co mam sie ubrac.
12. Soul Pointsy czyli to musze miec aby zrobic runy.
13. Runy sprzedaje czyli ceny w Tibii.
1. Sorcerer czyli co w nim takiego jest?
Sorcerer, jak kazda z klas w Tibii ma swoje plusy i minusy. Nie jest idealny. Jak sama nazwa wskazuje, wyjatkowo specjalizuje sie w magii, lecz w przeciwienstwie do druida, mag posiada wyjatkowe umiejetnosci w magii offensywnej - posiada wiele czarów runicznych, jak i spontanicznych. Gra nim jest na poczatku trudna, ze wzgledu na brak umiejetnosci w walce, a co sie z tym wiaze wolniejszym zdobywaniem doswiadczenia i czestym brakiem pieniedzy na nowe czary. Aby urosnac w sile mag, musi troche poczekac, lecz pozniej gra nim staje sie naprawde interesujaca. Lecz trzeba przyznac, ze czarodziejom najtrudniej sie gra ze wszystkich profesjii bez PACCa, poniewaz wtedy nie ma on dostepu do wielu poteznych czarow, jak i znakomitych dla sorcerera miejsc do expienia, nowych potworow i promocji.
2. Podstawowe wiadomosci o czarodzieju czyli to musisz wiedziec.
Tutaj są podstawowe cechy i wlasności magów:
- co level otrzymuje otrzymuje 10 punktów cap., 5 punktów życia oraz 30 punktów many.
- skille broni recznych lub dystansowych rosną mu nadzwyczaj wolno, najwolniej ze wszystkich profesjii, lecz za to najszybciej rośnie mu (tak jak druidom) magic level
- życie regeneruje mu się co 12 sekund, a mana co 6 sekund, a po wykupieniu promocji (Master Sorcerer), regeneracja życia pozostaje bez zmian, a a mana regeneruje się co 4 sekundy.
- jako jedyny moze wykupic najpoteżniejszy czar spontaniczny (PACC) - Ultimate Explosion, a zarówno tylko on potrafi tworzyc najpotężniejsza runę - Sudden Death.
3. Gdzie mam grac czyli jaki serwer jest najlepszy dla sorcerera?
Wiele graczy uważa że najlepszym serwerem dla czarodzieji jest serwer pvp enforced, ze wzgledu na duze możliwości Sorcerera w walce pvp. Lecz jesli nie lubisz walczyc z innymi graczami, ani...umierac wybierz serwer non-pvp. Lecz, jesli myslisz, ze nie jestes dobry w pvp, to wybierz serwer z normal pvp (czyli ze skullami), tam rzadziej zabijaja, a jak sie wkurzysz to i ty bedzisz mogl kogos zabic.
4. Tu zaczynam czyli przechodzenie Rooka.
Jak wszyscy wiedzą Rook jest wyspą dla poczatkujacych graczy. Po to aby nauczyc się podstaw w Tibii. Chodzi o to, aby przejsc go jak najszybciej. Opisze tutaj takie podstawy przechodzenia tej wysepki.
Na Rooku gramy az do 8 lvl (mozna dluzej, ale to nie ma sensu). Łącznie trzeba zdobyc 4,200 punktów doświadzenia. Na poczatku powinnismy wybrac sie na raty pod sklepem All Dee. Na poczatku powinien atakowac nas tylko 1 rat. Kiedy zdobedziemy juz 15 GP na ratach udajemy sie do sklepu i kupujemy wooden shield. Radze expic na ratach, tak do 4 levelu (a mozna i dluzej), a gdy uzbieramy wiecej pieniedzy radze kupic: leather legs'y i boots'y oraz line.
Wtedy mozemy chodzic na bugi w tej samej jaskini co raty. Później możemy expic na Poison Spiderach i Trollach.
Na Rooku, nie powinnismy poswiecić zbyt duzej ilosci czasu na questy, chodzi o to aby przejsc go jak najszybciej :643: .Radze wykonac tylko pare:
1. Quest na Carlin Sword'a.
Nagrodami są: Carlin Sword (sprzedajemy na rynku), wędka, chyba 40GP, i jakieś strzały.
2. Quest na Chain Armor
Nagrodami sa: Chain Armor, trochę GP oraz brass helmet.
Reszta questow jest nieopłacalna, np. Katana Quest - łatwo można umrzec, i trzeba wykupić life fluidy - odradzam. Ale to juz wasz wybor.
A później no cóż...dobijamy do tego 8 lvlu. Można poza miastem (polecam na wschodzie), na Bugach, Poison Spiderach, Wolfach, Waspach lub Trollach. Faktem jest, ze gra z PACCem na Rooku jest o wiele lepsza, gdyż na terenach, dla graczy z płatnym kontem są dobre expowiska z wieloma potworami.
Następnie, gdy osiagniemy 8 level, jesteśmy gotowi aby opuścić Rookgaard i przejść na prawdziwy teren - Mainland. W tym celu musisz udać się na pierwsze piętro do budynku z Wyrocznią, który znajduje się w górnej części głównego placu Rookaard.
Następnie podchodząc do Wyroczni musisz napisać:
- Hi
- Yes
- Sorcerer
- Yes
- Później wybieramy miasto
- Yes
I witamy na Main'ie.
Rada na Rooku: Jesli bedziesz miec malo zycia, lub bedziesz zatruty, mozesz udac sie do Dallheim'a, ktory pilnuje wyjscia z miasta lub pojsc do Cipfried'a w swiatyni, aby cie uleczyli. Musisz powiedziec:
-Hi
-Heal
5. Byc obywatelem czyli gdzie mam mieszkac.
Czarodziej na 8 lvlu powinien wybrać miasto ze słabymi potworami. Dlatego dla FACC polecam Venore - tam mozemy na poczatku chodzić na bugi, a potem na troche wyzszym levelu wybrać się na Swamp Trolle.
Możemy również wybrać Carlin - tam pod ziemią czekają na nas Bugi, Spiderki i Roty. Lecz, biorąc pod uwagę to, że mieszka tam wiele osób, często expowiska są zajęte.
A dla graczy z płatnym kontem polecam Edron - wspaniałe jaskinie z goblinami i trollami, tylko czekają na czarodzieji. To tyle jeśli chodzi o miasta.
6. Magic level czyli to co u Sorcerer'a najważniejsze.
Magic level jest najważniejszą rzeczą u magów. Kiedy palek i knight trenuja skille, ty "trenujesz" magic level. Aby był on rosl musisz spalać mane. Więc mag powninien być cały czas najedzony (aby mana rosla) i spalać mane kiedy tylko może. Najlepiej tworzyć runy, a potem jest sprzedawać innym graczom, lub zostawiać na jakies hunty. Sila magi ma wplyw na obrazena zadawane przez czary.
Teraz napiszę jak sie liczy siłe magii. Nie podam tutaj wzoru, bo wiele osób go nie rozumie. Opisze jak to jest:
Siła magii jest liczona w procentach - jeden zwykly level = 2% do siły magii, a jeden magic level = 3% do siły magi. Lecz gdy siła magi jest mniejsza, niż 100% wtedy jest ona zaokrąglana do liczby 100%. Podam przykład:
a) Mamy 14 level i 18 magic level = 14 x 2% = 28% i 18 x 3% = 54% więc 28% + 54% = 82% a to się równa 100%, bo zaokrąglamy do 100%.
b) Mamy 22 level i 35 magic level = 22 x 2% = 44% i 35 x 3% = 105% wiec
44% + 105% = 149%, wiec juz sila naszej magii wynosi 149%.
7. Magiczna kostka czyli jak sie robi runy.
Bardzo latwo - najpierw musimy znac czar. Wiec musimy go kupic u danego NPC (w kazdym miescie jest inny). Gdy juz go wykupimy, udajemy sie kupic runy (jesli nie wiesz gdzie, popros kogos pewnie Ci pomoze). Do zrobienia jakies runy, potrzbujemy okreslona ilosc many np. HMM spala 70 many. Gdy mamy juz wszystko co potrzebne, wkladamy pusta rune (blank rune), w miejsce gdzie trzymamy bron, lub tarcze i wypowiadamy slowa inkantacji. Puffff.... i jest runa.
8. Abrakadabra czyli jakie czary kupic najpierw.
W tym rozdziale opisze wszystkie dostepne czar dla czarodzieja. Przy kazdym podam: nazwe, slowa inkantacji, wymagana ilosc many, wymagany poziom magi, koszt oraz krotki opis. Kazda nazwa zaklecia jest oznaczona kolorem, aby bylo bardziej przejrzyscie. Sa 3 kolory, ktore oznaczaja:
czerwony - kup
niebieski - mozesz kupic, ale nie bedziesz za czesto uzywal
zielony - nie kupuj
1. Find Person /Exiva "Nick gracza"/ - czar na 0 poziom magii, kosztuje 80GP i spala 20 many. Przydatny raczej w pozniejszej grze, aby znalezc jakas osobe - kolege lub gracza.
2. Light /Utevo Lux/ - czar na 0 poziom magi, kosztuje 100 GP i spala 20 many. Powinien byc to pierwszy czar jak kupimy po wejsciu na maina. Wytwarza on slabe swiatlo, lecz bedzie on nam dlugo towarzyszyl.
3. Magic Rope /Exani Tera/ - czar na 1 poziom magii, ale dla PACC. Kosztuje on 200GP i spala 20 many. Dzieki temu zakleciu, nie musmy uzywac liny, aby sie ropnac, wystarczy stanac na wyznaczonym miejscu i wypowiedziec zaklecie. Jest to przydatny czar jesli rope place jest zasypane.
4. Light Healing /Exura/ - Czar na 1 poziom magi. Nie radze kupowac. Leczy malo, a 9 levelu i 2 poziomie magii bedziemy mogli uzywac Intense Healing. Nie polecam.
5. Light Magic Missile /Adori/ - Czar na 1 poziom magi. Kompletna strata pieniedzy, kosztuje 200 Gp i spala 40 many. Jest to slaby czar runiczny z 5 strzalami w 1 runie. Czasami uzywany przez graczy do trenownia celnosci. Ale na hunty nie kupowac!
6. Force Strike /Exori Mort/ - Jest to dosyc dobry czar spontaniczny (dla PACC) na 2 poziom magi, co prawda kosztuje 600GP, ale spala tylko 20 many. Efekt jest maly, bo powoduje eksploxje na jednej kratce przed Toba,, ale mysle, ze warto sie w niego zaopatrzyc nieco pozniej, kiedy obrazenia zadawane tym czarem bede wyzsze.
7. Antidote /Exana Pox/ - Kosztuje 150GP i spala 30 many. Jest to czar na 2 poziom magi i leczy nas z trucizny. Czasami moze nas uratowac.
8. Intense Healing /Exura Gran/ - Czar na 2 poziom magi, kosztuje 350 GP i spala 40 many. Radze kupic, gdyz leczy wystarczajaco duzo jak dla sorca.
9. Poison Field /Adevo Grav Pox/ - Kosztuje 300GP, spala 50 many i jest na 2 poziom magi. Zaklecie runiczne z 3 strzalami w runie. Tworzy jedno pole z trucizna. Nieoplacalne.
10. Heavy Magic Missile /Adori gran/ - Czar na 3 poziom magi, spala 70 many i kosztuje 600GP. Jedna z najpopularniejszych run. Czest uzywane na hunty przez postacie na wszystkich levelach. Kupic jak najszybciej. Jedna ma 5 strzalow.
11. Energy Strike /Exori Vis/ - Kosztuje 800 Gp i spala 20 many. Na 3 poziom magi. Dziala podobnie jak Force Strike i jest rowniez dla posiadaczy PACCa.
12. Flame Strike /Exori Flam/ Kosztuje 800GP i spala 20 many, jest na 3 poziom magi. Jest najgorszy ze wszystkich Strike'ow, gdzy wiele potworow jest odpornych na ogien. Jest dla PACCa.
13. Levitate /Exani Hur Up/Down/ - Kosztuje 500GP, tylko dla Premium Account, spala 50 many. Dzieki temu zakleciu mozesz wejsc, lub zejsc na nizsze pietro. Jest na 3 poziom magi. Czasem moze sie przydac.
14. Greater Light /Utevo Gran Lux/ - Kosztuje 500Gp, spala 60 many i jest na 3 pozom magi. Dziala dluzej niz zwykly Light i daje mocniejsze swiatlo. Mozna. pozniej kupic.
15. Fire Field /Adevo Grav Flam/ - Na 3 pozioma magi, kosztuje 500GP, spala 60 many i jest czarem runicznym (3 naboje w runie). Tworzy jedno pole z ogniem i mze sie przydac np. do pkowania.
16. Haste /Utani Hur/ - Kosztuje 600Gp, spala 60 many, jest dla PACCa i na 4 poziom magi. Daje nam przyspieszenie o 30% na 1 minute. Moze sie przydac, radze kupic.
17. Magic Shield /Utamo Vita/ - Kosztuje 450GP, spala 50 many i jest na 4 poziom magi. Czar powoduje ze zamiast zycia traci sie mane i trwa 3,20 min. lub do skonczenia zycia. Pozniej na wiekszosci huntow, ten czar bedzie caly czas uzywany.
18. Fireball /Adori Flam/ - Kosztuje 800GP i spala 60 many. Jest to czar na 5 poziom magi, runiczny z 3 pociskami w runie. Powoduje obrazenia od ognia. Raczej nie kupowac.
19. Energy Field /Adevo Grav Vis/ - Kosztuje 700 Gp i jest na 5 poziom magi. Spala 80 many. Zawiera 3 naboje w runie. Dziala tak jak Poison czy Fire field, wiec tworzy jedno pole z energia.
20. Destroy Field /Adito Grav/ - Kosztuje 350GP, spala 60 many i jest na 6 poziom magi. Moze sie przydac. Usuwa jedno pole z enegia, trucizna lub ogniem. Zawiera 3 strzaly w runie.
21. Fire Wave /Exevo Flam Hur/ - Kosztuje 850GP, spala 80 many i jest na 7 poziom magiczny. Tworzy na sekunde pole ognia w ksztalcie trojkata. Jest to bardzo slaby czar, radze niekupowac.
22. Animate Dead /Adana Mort/ - Czar ten kosztuje 1200GP, jest dla posiadaczy PACCaspala 300 many i jest na 7 poziom magi. Sa 2 pociski w runie. Jesli użyjesz tego runu na ciele, ktore nie moze byc gracza,stworzysz Skeletona, który będzie miał wszystkie cechy zsumonnowanego potwora. Możesz mieć maksymalnie 2 takie szkielety. Kompletnie nieoplacalne.
23. Ultimate Healing /Exura Vita/ - Kosztuje 1000Gp, spala 80 many i jest na 8 poziom magi. Leczy 250 zycia (przy sile magi rownej 100%), a w miare coraz wiekszej potegi, leczy coraz wiecej. Bardzo przydatny czar, wart kupic jak najszybciej.
24. Desintegrate /Adito Tera/ - Kosztuje 900Gp, spala 100 many, jest na 8 poziom magi oraz dla PACCa. Sa 3 pociski w runie. Usuwa wybrane pole. W przeciwieństwie do Destroy Field'a może usunąć np. parcel. Nie warto kupowac, bo rzadko bedziemy tego uzywac.
25. Strong Haste /Utani Gran Hur/ - Kosztuje 1300GP, spala 100 many i jest na 8 pozom magi. Daje naprawde niezle przyspieszenie o 66% przez 1 minute. Ale tylko dla posiadaczy PACCa. Naprawde przydatny czar. Kupowac!
26. Great Fireball /Adori Gran Flam/ - Kosztuje 1200 GP. spala 120 many i jest na 9 pozom magi. Popularna runa. Powoduje wybuch ognia na duzej powierzchni. Jedna runa zawiera 2 strzaly. Kupowac, bo warto.
27. Firebomb /Adevo Mas Flam/ - Kosztuje 1500 GP, spala 150 many i jest na 9 poziom magi. Tworzy kwadrat 9 pol ognia. Jedna runa posiada 2 strzaly. Radze kupic, bo moze sie przydac (zwlaszcz do pk).
28. Creature Ilusion /Utevo Res Ina "Nazwa Potwora"/ - Kosztuje 1000Gp, spala 100 many i jest na 10 poziom magi. Czar sprawia, ze zmieniasz TYLKO wyglad w wybranego potwora. Czar uzywany do zabawy.
29. Energy Beam /Exevo Vis Lux/ - Kosztuje 1000GP, spala 100 many i jest na 10 poziom magi. Po wypowiedzeniu slow inkantacji, zostaje wystrzelona slba wizka energi w kierunku ktorym patrzysz na dlugosc 5 kratek. Raczej nie przydatne.
30. Poison Wall /Adevo Mas Grav Pox/ - Czar runiczny, ktory kosztuje 1600GP, spala 160 many, jest na 11 poziom magi i ma 4 strzaly w jednej runie. Tworzy sciane trucizny długa na 5 kratek prostopadle do twojej twarzy - nieprzydatne.
31. Ultimate Light /Utevo Vis Lux/ - Kosztuje 1600GP, spala 140 many, jest na 12 poziom magi oraz tylko dla PACC. Daje najwieksze i przez najdluzszy czas swiatlo. Tylko na jakies dluzsze hunty.
32. Explosion /Adevo Mas Hur/ - Kosztuje 1800Gp, spala 180 many i ma 3 strzaly w runie. Na 12 poziom magi. Uzywany dosc czest, gdyz zaden potwor nie jest odporny na eksplozje.
33. Cancel Invisibility /Exana Ina/ - Kosztuje 1600GP, spala 200 many, jest dla posiadaczy PACCa oraz 12 poziomu magi. Gdy użyjesz tego czaru wszystkie niewidzialne potwory stają się widzialne. Nieuzyteczne, gdyz potwory zaraz stana sie spowrotem widzialne.
34. Soulfire /Adevo Res Flam/ - Kosztuje 1800GP, spala 150 many. Na 13 poziom magi, tylko dla PACC. Działa jak HHH tylko że obrażenia są od ognia. Bezużyteczne.
35. Fire Wall /Adevo Mas Grav Flam/ - Kosztuje 2000Gp i spala 200 many. Na 13 poziom magi. Sa 4 pociski w runie. Jeden naboj tworzy ściane ognia długą na 5 kratek prostopadle do twarzy.
36. Great Energy Beam /Exevo Gran Vis Lux/ - Kosztuje 1800GP, spala 200 many i jest na 14 poziom magi. Dziala podobnie jak Energy Beam, lecz jest o wiele silniejsze. Mozna kupic, jak ma sie kase.
37. Magic Wall /Adevo Grav Tera/ - Kosztuje 2100GP, spala 250 many, na 14 poziom magi, tylko dla PACC. Jedna runa ma 4 strzaly. Jeden pocisk sprawia,ze na 1 kratce powstaje magiczna ściana, która znika po 20 sekundach. Moze sie przydac, jak sie ucieka przed czyms, lub kims.
38. Invisible /Utana Vid/ - Kosztuje 1000GP, spala 210 i jest na 15 poziom magi. Bardzo przydatny czar, dajacy niewidzialnosc na 3,20 minuty. Lecz niestety niektore potwory nas widza.
39. Summon Creature /Utevo Res "Nazwa Potwora"/ - Kosztuje 2000GP i spala od 200 many wzwyz (im lepszy potwor, ktorego mozna zssumonowac tym wiecej many to kosztuje), mozna kupic na 16 poziomie magii. Czar stwarza potwora który podlega Twoim rozkazom. Nie mozna go jednak zabrać na wyższe lub niższe piętro - niestety. Najlepiej kupic na 19lvlu, a maksymalnie mozne zssumonowac 2 potwory.
40. Energy Bomb /Adevo Mas Vis/ - Kosztuje 2300GP, spala 220 many, jest tylko dla PACC na 18 poziomie magi. W jednej runie sa dwa pociski. Jeden naboj tworzy kwadrat 3 na 3 zbudowany z pól energi. Moze sie czasami przydac.
41. Energy Wall /Adevo Mas Grav Vis/ - Kosztuje 2500GP, spala 250 many i jest na 18 poziom magi. W jednej runie sa 4 pociski, a jeden pocisk tworzy mur energi prostopadle do twojej twarzy. Do bardzo rzadkiego uzywania.
42. Energy Wave /Exevo Mort Hur/ - Kosztuje 2500Gp, spala 250many. Wymaga 20 poziomu magii. Czar ten wystrzeliwuje długą wiązke energi w kierunku którym patrzysz. Przydatny i bardzo dobry czar offensywny.
43. Enchant Staff /Exeta Vis/ - Kosztuje 2000GP, spala 80 many oraz wymaga 22 poziomu magii, PACCa oraz wykupionej promocji. Czar ten ulepsza zwykly staff zwiększając jego statystyki do 39 ataku i 45 obrony. Trwa jakies 60 sekund. Bezuzyteczne.
44. Sudden Death /Adori Vita Vis/ - Kosztuje 3000GP, spala 220 many i mozna ja tworzyc na 25 poziomie magi. W jednej runie jest 1 pocisk. Jest to najsilniejsza runa offensywna. Kupic jak najszybciej.
45. Ultimate Explosion /Exevo Gran Mas Vis/ - Kosztuje 8000GP, spala 800 many oraz wymaga 40 poziomu magii i PACCa. Jest to najsilniejszy i najwiekszy czar spontaniczny w Tibii. Przydaje sie w ekstremalnych sytuacjach.
Offline